Stikkord

, ,

IMG_7702

Ølfestival på sitt beste

Siden Haandbryggeriet hadde sin første festival i 2012 har jeg vært fast gjest .
Joda, turen er lang over fjellet og hotellovernatting er ikke billig i Norge, men festivalen har vært en flott mulighet til å treffe nye og spennende bryggerier og treffe hyggelige mennesker.
I går, torsdag 25/ 2,la jeg merke til at Haandbryggeriet la ut info om at de kom til å kjøre to sesjoner på lørdagen, med en times pause midt på dagen «der bryggeriene får en sjanse til å ta en liten pause, og å fylle opp skap, og bytte fat. Det blir altså fordelt spennende og morsomme øl utover 2 sesjoner på lørdag.».
«Flott det» var min første tanke. leste fort videre at «Vi har derfor også endret prisene.»
Joda, passer jo å halvere prisen slik at man kan få med seg begge sesjonene for ca. samme pris…
Men der tok jeg feil!
Ønsker man å få med begge sesjonene på lørdagen må mann betale fullpris x 2!!
Det vil si at en da er oppe i nesten 1000 kr. for å få med seg begge dagene.

De første årene var dette en veldig bra festival. Det var for «entusiastfestival» å regne.
I fjor var første året festivalen ble avholdt i det nye bryggeriet. Større område, men også mye mer folk.
Fjorårets festival var vel første gang jeg syntes festivalen var blitt for stor, for mye folk, for mye kø, for mye venting….
Dette sammen med dobling av prisen på lørdagen gjør at jeg når vurderer å bryte tradisjonen og droppe årets festival…

935863_578043082240626_781171183_n

Har dette flagget ønsket meg velkommen for siste gang?

